Čína - Shanghai - Kunming
Hned první pracovní štace, kam jsme zavítali byl Forest park na okraji Šanghaje se zajímavou parkovou železnicí.
V Číně se moc věcí mění rychle a hodně. A tak železnička, která v roce 1999 měla v parku těsně přes 2 kilometry tratí a 4 stanice, má dnes už jen 1 kilometr a 2 stanice. Byl kvůli tomu vybudován úplně nový úsek a po staré trati a nádražíčku nezbyla v parku mnohde ani stopa, protože na těleso byly vysázeny staré stromy.
Asi to nebyla první zásadní změna ve vedení tratě, protože dodnes zbylo u tunelu torzo smyčky. Stanici zrovna likvidovali, přesto kus koleje ještě slouží k odstavení souprav. Vozový park dráhy tvoří 2 lokomotivy (asi dieselelektrické) a 10 osobních vozů
A v části původní smyčky, která je dodnes v provozu, je krátký tunel.
Na jedno odpoledne jsem zavítal i do Hepping parku, který je už ve městě. Železnička (také s tunelem) zde vypadá mnohem pouťověji a má jen asi 200 metrů. Zato tu mají atrakci parkový monorail kolem jezírka
na hlavní stránku
borovicka.milan@seznam.cz